Bilderesultat for conventions for supermarkets

Det er få bransjer som er så spennende og krevende som detaljhandelen. Man må alltid være på vakt etter nye tilbud, trender og de beste avtalene som er mulig å lande. Alt for at man skal kunne tilby sine kunder noe som forhåpentligvis ikke alle andre kan konkurrere med. Heldigvis er det ikke mangel på inspirasjon der ute i den store verden, men det kan være krevende å skulle holde oversikt over alle felt og hva som rører seg i en bransje som er i stadig utvikling. For å hjelpe våre lesere har vi satt sammen en oversikt over messer og konferanser vi anbefaler alle å besøke, helst hvert år, om mulig. Dette er en unik mulighet til å få kjennskap til nye produkter og tilbud man ellers ikke vil få med seg før alle andre vet om dem.

RECon – 20-23 May 2018 – Las Vegas Convention Center

Verdens største globale samling innen detaljhandel. Hvert år inntar mer enn 37,000 bransjefolk og over 1,200 utstillere RECon i Las Vegas. Dette er verdens største enkeltstående messe og en unik mulighet til å se nye produkter og knytte verdifulle kontakter for fremtiden. Her kan du se fram til tre fullpakkede dager med produktpresentasjoner, events, profesjonelle workshops, nettverksbygging, ICSCs Global Awards Ceremony og mye mye mer. Har du bare tid til å besøke en messe i året, er RECon-messen den du bør krysse av for i kalenderen.

En analyse av de siste tre årene, gjennomført av bransjeavisen The Real Deal, viste at rundt en fjerdedel av deltakerne på messen vender tilbake hvert år, så det vil alltid være mange nye ansikter og produsenter. Om lag 25 prosent av de nesten 30,000 personene som forhåndsregistrerer seg til messen hvert år, er representanter fra detaljhandel utenfor USAs grenser. Det betyr at ved å legge inn et besøk her, kan du skape nye verdifulle kontakter fra hele verden. RECon er trolig det aller viktigste nettverksmøtet du kan delta på og om du ikke ender opp med nye avtaler, er du garantert å skape kontakter som kan hjelpe deg og bedriften din i årene som kommer.

Det skader jo heller ikke å komme seg litt bort fra kalde Norge for en langhelg. En rekke av nettverksmøtene er også lagt til byens mange casinoer og det er ikke uvanlig at man også setter opp private bord hvor deltakerne kan snakke litt business i fred mens de prøver lykken på blackjackbordet eller spinner kulen på roulette. Nettverksbygging handler tross alt ikke bare om tall og pene visittkort. Om du har muligheten, kan du jo kombinere messen med en aldri så liten familieferie også. Ifølge det norske nettstedet Kasinobonusguiden.com, har Las Vegas de siste 20 årene utviklet seg mye og det er på ingen måte bare en by for gamblere lengre. Selv om man her kan spille på spilleautomater døgnet rundt til krampen tar en, er det også et formidabelt tilbud selv for småbarnsfamilier.

Shop.org – Medio september – The Venetian Las Vegas

Shop.org har endret hvordan forhandlere, leverandører og alle som arbeider med innovasjon innen detaljhandel, kommer sammen for å vinne flere forbrukere. På dette arrangementet vil du lære om alle aspekter av å optimalisere virksomheten din akkurat nå! Her finner du det nyeste av teknologi og de mest banebrytende løsningene som kan hjelpe deg med å forberede virksomhet din på fremtiden. Shop.org er den viktigste messen hvert år for alle som er opptatt av å vite hvordan man kan revolusjonere detaljhandel gjennom teknologi. Her samles eliten av internasjonale bedriftsledere for å dele kunnskap og for å lære hvordan man kan forbedre inntjening og kundeopplevelser i det daglige.

Med banebrytende innhold, diskusjoner og overlegne nettverksmuligheter, er det her fremtiden for detaljhandel avgjøres. Om du ikke tenker at din bedrift kan forbedre seg via teknologi, eller du frykter høye investeringskostnader, bør du ikke la det stoppe deg. Shop.org har løsninger for alle bedrifter og flere av løsningene er tilgjengelig via meget overkommelige leasing-løsninger.